29 januari 2011

Öijer x 3

*
vad du minns:

den svarta barnvagnen

sedan bruset av aspar och lönn

som hinner in i dej



*
vad som talar för oss
är att vi utsätts
för ett grovt sexuellt umgänge med
alltings ofullkomlighet
med alltings längtan efter fullbordan
hundskall av dygn löper tillbaka
genom historien, medeltidens vårnätter
springer över äppelträden där
unga flickor klädda i vitt linne
befruktar sej själva
rullar sej havande i gräset



*
jag försöker minnas
första gången jag greps
av det overkliga i människors existens
när jag såg dom röra sej i fönstren
mitt över gatan
och undrade vad som drev dom
vad som fick dom att fortsätta
men den här gången
känner jag bara en enorm trötthet
medan staden och kvällsljuset tar över
och sveper in mej i en vaggande klang
av förhistorisk sorg
som långsamt vibrerar och suddas ut
mellan väggarna i rummet


Bruno K. Öijer, Medan giftet verkar

3 kommentarer:

  1. Svar: (Ja, jag svarar här ;)) Joo, förstår vad du menar, och jag håller nog med om det. :P Men enligt mig är fördelarna fortfarande fler att svara i den andras blogg. ;)

    SvaraRadera