12 september 2010

Hejsan


Ovan en målning av Rubens

Det var ett tag sedan! Jag är nu installerad i Uppsala och har äntligen fått tillbaka min dator som hittills varit på reparation - fast utan att felen blivit reparerade. Men nu får det göra detsamma, för jag orkar inte vara handikappad i två veckor till och göra slut på pengarna på mitt kontantkort pga samtal hem istället för att använda Skype. Eller vara tvungen att sitta till sent i skolan för att skriva en hemtenta.

Än så länge stormtrivs jag. Uppsala är en underbar stad, och dessutom är det härligt att komma in i den svenska sociala kulturen - en kännbar kontrast mot den åländska/finska.

4 kommentarer:

  1. Åh, så glad jag blir! Trodde vi hade förlorat dig för alltid!

    SvaraRadera
  2. F: Nejmen...! Svårt med internet - man vet sällan när livet kommer emellan och hindrar en från att vara uppkopplad! :)
    Du har förresten en helt fantastisk blogg. Skall definitivt följa dig!

    SvaraRadera
  3. Välkommen, bienvenue, welcome etc. Vi vill veta MYCKET mer om dina reflektioner kring den svenska sociala kulturen!!

    SvaraRadera
  4. Pojkfröken: Tackar och haha, har jag tagit mig vatten över huvudet nu? Det blir nog inte mycket djupare än kontrastkänslan är jag rädd!

    SvaraRadera