21 februari 2012

Vad har jag gjort av min tid?

Ja, det kan man fråga sig. Svaret blir läst debattartiklar, litteraturkritik och feministiska bloggar och således koncentrerat mig för lite på andra väsentliga texter, som de författade av Platon, Epikuros, Augustinus (och nu snart Machiavelli). Förlåt förlåt. Till mitt framtida jag alltså, som ska ha nytta av den kunskap jag borde tillgodogöra mig under idéhistoria A. Men detta ska det rådas bot på.
Dock:
Jag måste dela med mig av några väsentliga inlägg som jag läst på två nyupptäckta bloggar, Jungeljerta och Tuttrevolution:

"Den fula feministen"
"Feminism"
"Betraktelser i en värld där fint är fult"
"Kvinnobröst det mest förbjudna"
"Därför är det viktigt för mig att få visa brösten"

Varsågod och frossa.

P.S Detta ett omotiverat post scriptum, men det var längesedan det talades om bokinköp, så: jag har beställt Stig Larssons Autisterna, Sara Lidmans Bära mistel (båda i dessa vackra Modernista-utgåvor som nu är på rea), samt Aidan Chambers This is all (minns att den är en av de få (och bra) ungdomsböcker jag faktiskt tog mig an i tonåren, en som jag var djupt imponerad av men aldrig avslutade, pga omfång).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar