19 april 2010

Diverse

Fortfarande inga stora bokrecensioner eller liknande, detta är bara ett kort litet inlägg som jag fått lust att skriva. Jag läser Gerald Murnanes Sammetsvatten, något jag har La Bibliofille att tacka för, har hittills läst två noveller, och de är utomordentligt bra, mer än så säger jag inte nu --- Jag har också beställt Tom Jones av Henry Fielding från Adlibris (när skall jag sluta att falla för dessa 1700-tals omslag!!...*), som anlände idag. Annars har jag ännu inte helt hunnit vänja mig vid tanken på att jag nu är helt ledig... (ända till den 5 juni då jag blir student då, men fram tills dess!!).

* På tal om 1700-talsomslag och Tom Jones; Denna hör till mina favoriter, haha.

2 kommentarer:

  1. Oxford World's Classics är bra skit. Kan rekommendera To the Lighthouse och den mastodonttjocka Ulysses-utgåvan (samt Frankenstein och ... ja.) ur samma serie. Dock är det inga 1700-talsomslag på någon av dem, men det är väl smällar man får ta.

    SvaraRadera
  2. Bra skit indeed.Jag tycker också om serien, så snygga & stilfulla utgåvor. Ska kolla upp To the Lighthouse (vilken vacker titel),och Ulysses har jag redan i min ägo.

    SvaraRadera