2 april 2010

Intåg i april månad

Lite sent nu igen, men 1 april är för mig ett sådant infekterat datum - en dag då inget går att ta på allvar - att jag undvek att lägga upp ett inlägg. Fast egentligen var jag bara glömsk. Men den andra i en månad är det inte försent att lägga upp ett intåg ännu, så här är jag.
Jag vaknade idag med ett oförklarligt habegär - föremålet för detta begär var Elin Boardys Allt som återstår, och jag måste nyss ha drömt om den för plötsligt mindes jag vilken sällsam bok det varit, med en alldeles särskild, tät atmosfär som fanns där under varje rad - tänk att jag inte äger den ännu! Nu när den kommit ut i pocket och allt. Detta skall i alla fall åtgärdas snarast möjligt.

I övrigt inget särskilt - jag tittade in på Art Inconnu och slogs återigen av vilken försyndelse det är att jag på grund av diverse fördomar så länge undvikit att ägna mig åt 1800- och 1900-tals konst;


In a French court av Jean-Eugene Buland, 1893

1 kommentar: