5 maj 2010

Photographia

Jag var och lånade Daniel Åbergs Vi har redan sagt hej då mellan svängarna, så nu läser jag den för fullt, och den är jättejättebra! Underbar bok. Och jag har fått lust att läsa om Patrick Süskinds Parfymen, en bok som väl borde vara bland Höjdpunkterna till höger, men vars minne bleknat med åren (åren! Jag tror jag upptäckte den när jag var 15-16. Men faktum kvarstår) och hamnat i glömska så att säga. Men nu har jag fått lust att läsa om den, så vi får se om den fortfarande håller.

Nu när jag börjat "bildblogga" igen, så tänkte jag passa på att lägga upp dessa. Jag har en mapp som heter Vackra saker med en undermapp som heter Diverse med en till undermapp som heter Kuriosa och en till undermapp som heter Fotografier.
Därifrån har jag plockat dessa, så jag har ingen aning om var jag hittat dom eller vem de föreställer - utom dansösen som är Isadora Duncan, den halvnakna mannen i soffan som är en avslappnad Hemingway med fru, kvinnan som står mot en vägg är Helen Mirren som ung och mannen som ser ut att lyssna på musik är Jack Kerouac som - ja, lyssnar på musik.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar