1 februari 2010

Intåg i februari månad


Tänk, dessa "intåg"-inlägg har jag nästan slutat med. Men nu kommer det igen. Intåg i bedrövligt korta februari månad. Jag infogar en vacker målning av Jean-Antoine Watteau (mon amour, han också) och hoppas innerligt på att alla studentprov går bra (eller alla och alla, det är bara ett i februari, det är i mars det drar i gång på riktigt). Och så måste jag plugga, på riktigt, för jag har blivit så förslappad den senaste veckan, bara läst böcker och tittat på film och låtsats som att jag inte behöver renskriva/läsa historia. Men nu är det andra tag alltså.


Läs förresten Etgar Keret. Jag läser hans Goda intentioner, jag älskar bra novellsamlingar, Åtta procent av ingenting får bli nästa projekt då jag får lite fritid...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar