5 oktober 2009

Nyförvärv

Jag har börjat läsa Anneli Jordahls Jag skulle vara din hund (om jag bara finge vara i din närhet) och är kär i Urban efter tio sidor. Efter 28 sidor tycker jag helt avgjort om boken. (Och Boktipset.se hade mage att föreslå att jag skulle ge den 3.3 poäng av 5!). Så ja, nu trivs jag. Boken är dessutom köpt. Biblioteket kan vara rent helvetiskt på det sätt att andra personer ju kan hinna låna boken om man inte är tillräckligt snabbt. Reservera den har jag inte gjort, jag tycker det får vara nog med sådant nu. Nästa gång jag har en chans att låna den blir 1 november. Jag vill inte vänta så länge, även om gärningsmannen kan lämna tillbaka den tidigare. Så vad gör man när det finns en bokhandel i närheten och man där flirtat med boken i fråga för flera veckor sedan? Ser ni, jag försöker jämna ut en viss kognitiv dissonans här. Jag kan nämligen inte riktigt försvara att jag spontanköpt en nyutkommen bok (alltså dyr) bara sådär. Som jag egentligen skulle ha kunnat låna alltså. Men huvudpunkt nummer ett är att jag är glad så nu får det vara så. Jag lär nog ändå inte ångra det här köpet.

P.S Jo, lite Vivaldi kan vara på sin plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar