27 september 2009

Söndag

Så har man denna tomma dag framför sig.
Känns lite trist med en nästintill tom inkorg, med några Youtube-meddelanden undantagna. Tar mig därför tid att på allvar lyssna på de länkningar jag fått av en vänlig själ som vill att jag skall bekanta mig med counter tenoren Nicholas Spanos. (Hello there. I was thinking that listening to countertenor Nicholas Spanos might interest you...). Ja, han har en fin röst (fast jag föredrar nog Andreas Scholl) och jag har något nytt att upptäcka bredvid sönderlyssnade stycken av Vivaldi och Bach. Jag läser Cărtărescu och har knappast stött på något liknande. Detta förenande av kroppens rent biologiska mekanism med tankarnas och visionernas mer upphöjda existens. Fullkomligt oerhört. Orbitór - vänster vinge är en oerhörd bok. Strax utläst.


*

Annars väntar en ny period och nya ämnen. Jag har också drabbats av en viss avsmak för vin. All sorts alkohol förresten. Just nu föredrar jag faktiskt att dricka någon harmlös söt och kolsyrad dryck som lämnar huvudet i fred.



Jag tror jag skall skriva ett tacksvar till användaren som skickade Spanos-länkarna. Och så kan vi väl avsluta med ett porträtt av ryssen Ivan Argunov ;

1 kommentar:

  1. Svar: Haha, jooo! xD Hon kom in i köket och visade upp chokladen "För du är en så bra fru!" ;P xD Och jaaaa, sååå god choklad!!

    SvaraRadera