29 november 2009

Diverse

Jag har beställt en bok om Georg III:s sex döttrar, alla levde ett tämligen händelselöst och instängt liv under 1700-talet, boken är trots detta 496 sidor, det intresserar mig vad allt detta kan handla om, och så blev även Samuel Beckett-trilogin inhandlad, jag har läst recensioner om den och fick verkligen lust att bekanta mig med den, att beställa den rakt av känns visserligen lite övermodigt, men jag blir så frustrerad när biblioteket bara har gamla fläckiga sextiotalsexemplar av delarna i denna trilogin - bland bortglömda böcker på deras magasin - så då läser jag hellre nyutgåvan med alla tre i ett. Och så brukar jag ha en viss magkänsla för de böcker jag köper, det är sällan jag blir besviken på en bok jag blivit intresserad av och köpt. Men de får alltså bli de sista böckerna jag köper år 2009.

Och det får mig att tänka på att vi snart är inne i ett nytt tiotal, som Therese skriver så låter det så snyggt och nytt, och vackert - tiotalet. När tiotalet är slut är jag 28 år. Absurt att tänka sig. Jag undrar vad jag gör då.
Jag hoppas att det kommer att ha med konsthistoria att göra.

4 kommentarer:

  1. Oj, vad du är ung! 28 år är också jätteungt!

    SvaraRadera
  2. Beckett är fan så bra. Du lär bli nöjd.

    SvaraRadera
  3. Minerva,

    Ja, purung! Om 28 är så ungt kan väl diskuteras.. Skämt åsido.

    SvaraRadera
  4. Skymning,

    Mm, vad bra! :) Får bli nästa bok direkt efter Anna Karenina.

    SvaraRadera