18 november 2009

Mera Chardin












2 kommentarer:

  1. Å, jag som älskar Chardins bilder blir alldeles tagen!

    Såpbubblemannen är ljuvlig. Jag kan inte låta bli att skratta åt den lille pojken i lustig hatt som nyfiket försöker se såpbubblan. Och bildens inramning - fantastiskt!

    Flickan med badmintonracketen är som du redan vet min favorit. Chardin porträtterar lekande barn så fint. De är så koncentrerade på det de gör, helt i sin egen värld. Väldigt charmigt med gossen som lämnat sina leksaker på golvet.

    SvaraRadera
  2. Minerva,

    Jag kan bara hålla med :)
    Jag tycker också mycket om kvinnan som lagar te, lugnet, färgerna..! Och kvinnan som stannat upp för att titta till/lyssna på fågeln i buren. Det vita kontrasterar så fint mot det dunkla rummet, jag gillar stämningen.

    SvaraRadera